Week 5 in Oeganda - Reisverslag uit Gaba, Kameroen van Laura - WaarBenJij.nu Week 5 in Oeganda - Reisverslag uit Gaba, Kameroen van Laura - WaarBenJij.nu

Week 5 in Oeganda

Blijf op de hoogte en volg Laura

20 November 2013 | Kameroen, Gaba

He!

Het gaat zo snel.. Morgen de laatste dag van de week en dan op safari!

Ik voel me deze week niet zo lekker en daardoor is het lopen door de sloppenwijken etc. Niet zo'n pretje. Vandaag dacht een lokale dokter te weten wat voor ziekte ik onder de leden heb, namelijk: de mazelen. Ik stond daar een beetje raar van de kijken en daardoor wees zij op mijn moedervlekken en sproetjes..!!! Het is al vaker het onderwerp van gesprek geweest (mijn sproeten) , maar dat dat mazelen zijn is wel weer iets nieuws!

Het regenseizoen is nu echt begonnen! Pff! Het regent minimaal 1x per dag en flink ook! Lopen door de slums is dan echt om te huilen! Overal ontstaan er riviertjes en soms overstromen huizen helemaal.. Bij elke regenbui denken de mensen hier dat ze smelten en rennen zo snel als ze kunnen (ook wel eens leuk om te zien). Vandaag heb ik tijdens de huisbezoeken 1,5u gewacht op regenbui.. Daarna vond ik het wel fijn dat we weer terug gingen, want lopen op je slippers is dan echt geen pleziertje! Ik ben vandaag 3x bijna in de rivier gevallen omdat ik over plassen moest springen of over een gammele brug moest lopen, haha.

Claire en ik hadden beide een off-momentje vandaag.. Het is soms erg hard om te beseffen dan mensen hier heel erg onwetend zijn en geen kennis van zaken hebben. Ook het ongeloof als wij iets zeggen of hen duidelijk willen maken.. U kind is echt blind: neee dit is niet waar, hoe komen we daar bij!

Sinds vandaag wil ik dat mijn stage klaar is. Ik kan er niet goed meer tegen en nog meer armoede, ziekte, handicaps en verstoppertje spelen met deze kinderen kan ik bijna niet meer aan.

Op school is het trouwens wel heel leuk! Gister hebben we 2 klassen leren veterstrikken en aan elk kind een diploma uitgereikt! Het was de mooiste dag uit hun leven! Volgende week gaan we ze leren tandenpoetsen; weer een nieuwe uitdaging! Waar ik me trouwens nog steeds over verbaas is dat vrouwen overal de borst geven; zelfs als ze voor de klas staan les te geven!

Morgen vliegt de vrouw van ons guesthouse terug naar aAustralie.. Ben benieuwd hoe het huishouden gaat lopen!

Dag allemaal! Liefs, xxxx

  • 20 November 2013 - 19:04

    Erna:

    Hallo Laura,

    Net je reisverslagen gelezen. Indrukwekkend wat je allemaal ziet en meemaakt. Mooi om met kleine dingen deze kinderen en ouders te kunnen helpen.
    Het is zoals je ook schrijft nogal confronterend allemaal.
    Voor je laatste weken nog heel sterkte gewenst.

    Liefs,
    Folkert en Erna

  • 20 November 2013 - 20:10

    Sabrienna:

    He laura.

    Nog even vol houden. Dikke knuffel van ons

  • 21 November 2013 - 08:57

    Tante Els:

    Ik heb je bericht gelesen, Je bent erg moedig dat dat alles meemaakt . Hou nog wat vol het zijn noch een paardagen. Veel liefs van je Tante en nog veel geluk.

    Groetjes Tante Els en Ome Fons.

  • 21 November 2013 - 09:24

    Nikki:

    He Lauwie!

    Haha, nice dat over je sproetjes. Gelukkig heb je geen rood haar, dan hadden ze je nog vreemder gevonden. Grappig dat ik heel veel dingen waar je over schrijft herken vanuit Malawi vorig jaar. Heb je ze al ballonnen gegeven? En misschien heb je het al laten doen, maar ik had toen m'n haar zo laten invlechten door een vrouwtje, vonden ze heel leuk om te doen, aangezien wij heel ander haar hebben dan zij. En het deed niet eens pijn! Ben benieuwd naar hoe je reis gaat worden, laat maar weten als je een beetje weet waar je naar toe gaat. Hier gaat alles prima, dalijk tentamen, dus ben deze week vaste klant bij de VU, haha.
    Pas je goed op dat je niet echt ziekziek wordt!

    Nou toedeledoki, ik mail je binnenkort ook nog wel!

    xxx Nikpik

  • 21 November 2013 - 11:50

    Imka:

    Lieve Lau,
    Met bewondering en ongeloof lezen we al je verslagen. Dat onze dochter dit allemaal meemaakt.
    Nog even volhouden en de zonnige zijde van alles blijven zien. Veel plezier op de safari. Ik hoop dat je hele mooie dingen ziet.
    Veel liefs van vati en muti

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Van 18 oktober t/m 29 december ben ik in Afrika! De eerste 7 weken ga ik stage lopen in Uganda (Kampala), waarna ik samen met klasgenootje Claire ga rondreizen door Afrika!

Actief sinds 05 Okt. 2013
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 5432

Voorgaande reizen:

18 Oktober 2013 - 06 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: